„Zdrowo jesz- lepiej żyjesz”

Uczniowie klasy VI a/VII a uczestniczyli w warsztatach kulinarnych w ramach realizacji Programu Miejskiego „Zdrowo jesz- lepiej żyjesz”, które przeprowadziła pani dietetyczka. Na wstępie układali Piramidę Zdrowego Żywienia. Dowiedzieli się , jakie witaminy zawierają owoce i warzywa i dlaczego są bardzo ważne w żywieniu. Poznali zasady zdrowego żywienia. Samodzielnie przygotowali bardzo smaczne i zdrowe szaszłyki owocowe.

Zajęcia praktyczne w pizzerii.

Uczniowie klasy II PB poznali profesję pracownika pizzerii. Mieli możliwość samodzielnie przygotować dla siebie włoski przysmak, wybrać i ułożyć na nim ulubione składniki. Pizze wyszły kształtne i apetyczne, a przede wszystkim smaczne co się potwierdziło podczas wspólnego posiłku. Na zakończenie zajęć uczestnicy otrzymali dyplomy potwierdzające ich udział w warsztatach.

Wycieczka kulinarna

Pracujemy i odpoczywamy. Moc wrazeń po pobycie nad morzem. Praca i odpoczynek – tak wyglądał czwartek w klasie Vc,VIa/VIIa oraz VIIb. Skorzystaliśmy z zaproszenia i odwiedziliśmy panią Ewę   w niezwykłym miejscu jakim okazała się być Skarbnica.

Regionalny Turniej Tenisa Stołowego

W dniu 13 listopada 2019 roku w Szczecinie odbył się Regionalny Turniej Tenisa Stołowego – Olimpiady Specjalnie – Polska. Naszą szkołę reprezentowali: Katarzyna, Agata, Patrycja, Kacper i Wojtek. Wszyscy startowali w właściwych dla siebie kategoriach grupowych określonych przez wiek i umiejętności. Nasza ekipa walczyła bardzo dzielnie o każdy punkt przy stole. W efekcie tego wróciliśmy z medalami na piersiach. Z przyjemnością wrócimy do Szczecina za rok. Gratulujemy i jesteśmy bardzo dumni !        Opiekunami naszej reprezentacji były panie: Agnieszka Walińska i Anna Duszyńska

Akademia Rodzica

7 listopada odbyło się spotkanie dla rodziców dotyczące metod stosowanych w terapii logopedycznej. Organizatorem była działająca w szkole Akademia Rodzica, zaś spotkanie poprowadziła logopeda J. Chojnacka. Podczas spotkania rodzice poznali metody logopedyczne, np. ćwiczenia ortofoniczne,artykulacyjne oraz stosowane w terapii metody wspomagające pracę logopedyczną, np. metoda M. i CH. Knillów, metody relaksacyjne. W przypadku uczniów, u których mowa się nie wykształciła wykorzystuje się metody komunikacji alternatywnej, np. Program językowy Makaton, Piktogramy, czy proteza mowy MÓWik. Istotą spotkania była informacja , iż w terapii osób niepełnosprawnych intelektualnie uwzględniamy całą osobowość dziecka z zaburzeniami mowy, stąd metody dostosowane są do indywidualnych potrzeb komunikacyjnych, pozawerbalnych i werbalnych na miarę możliwości każdego dziecka. Dziękujemy rodzicom za ich obecność na spotkaniu.

Urodziny Polski